Larpy Bitewne 2021 w pigułce

Chcę, abyś po zaznajomieniu się z tym artykułem, mógł/mogła śmiało rozpocząć drogę do sezonu larpów bitewnych 2021. Mimo, że pozostało do niego kilka miesięcy, to najlepszy czas na rozpoczęcie przygotowań!

W artykule dowiesz się między innymi:

  • jakie imprezy zapowiadają się na przyszły rok
  • skąd wziąć sprzęt, jaki wziąć sprzęt oraz jak uniknąć błędów w jego wyborze
  • gdzie warto bywać w internecie, które tematy śledzić
  • w jakich oddziałach możesz stanąć na polu walki, czym się charakteryzują, kto nimi dowodzi oraz przede wszystkim – czy oferują możliwość pożyczenia sprzętu początkującym członkom (tzw. pakiety startowe)

Jako rozwinięcie tego artykułu zachęcam do przeczytania wpisu: „Jak przygotować się do bitewniaka” oraz (dla ludzi, którzy nie wiedzą w ogóle z czym to się je) „Co to jest larp?„.



Wydarzenia i larpy bitewne

Żołnierz w ciężkiej zbroi i w saladzie

Fot. Piotr Müller / Ścieżki Porzuconych




Fundament całego środowiska. To właśnie te kilka dni w roku są obiektem przygotowań setek ludzi z całej Polski. Na kilka dni dziesiątki oddziałów spotykają się w jednym miejscu, aby razem odgrywać postacie z wybranego uniwersum, walczyć pomiędzy sobą, wraz z towarzyszami przeżywać kolejne wydarzenia na szlaku bojowym swojej formacji oraz przede wszystkim dobrze się bawić.

Jak to działa?

Wykupujesz wejściówkę na wybrane wydarzenie, bądź włączasz się w ekipę organizacyjną. Jako gracz, w zależności od fabuły larpa, wcielasz się w stworzoną przez siebie postać, pasującą do odgrywanego świata, które przez kilka dni przeniosą się do odgrywanego świata. Najczęściej gracze łączą się w charakterystyczne oddziały, bardzo często otwarte na nowych rekrutów. Zasady larpa, szczegóły fabularne oraz kwestie logistyczne określone są przez organizatorów, a każdy oddział grupowo przygotowuje się do gry.



Co nas (na ten moment) czeka w 2021 roku?



ZSW (23-25.04.2021 Gród Rycerski Byczyna)

ZSW jest połączeniem manewrów (z dużą częścią warsztatową) i jednodniowej gry bojowej. Najlepszym porównaniem byłyby airsoftowe symulacje wojenne. ZSW nie jest larpem, ale same walki odbywają się w strojach i „w klimacie” , mają fabularne uzasadnienie i fabularny sens. Jest to też fantastyczna okazja, żeby zupełnie na luzie napić się przy ognisku z ludźmi, których kilka godzin przedtem tłukło się po głowie bezpieczną halabardą.
Więcej informacji na stronie ZSW na facebooku, oraz na jej www



Quest of Battle (20-22.05.2021 Forty Nysa)

Larp, odbywający się w świecie Warhammera. Pogranicze Ostermarku i Kislevu. Mieszkańcy Beleidigungdorfu ogłaszają secesję od Imperium w odpowiedzi na rosnące podatki. Do miasta wyruszają siły mające zdławić bunt. Chciwi Bojarowie Kislevscy znajdują w tym okazję do poszerzenia swoich wpływów. Ze Stirlandu nadciąga motłoch wściekłych chłopów, pod przywództwem charyzmatycznego trybuna ludowego. Niedaleko zalęgli się wyznawcy Mrocznych Potęg i wszelakie insze plugastwo.
Jak potoczą się losy staroświatowców i co przyniesie jutro gdy opadnie kurz bitwy?



Mroczna Knieja (3-6.06.2021 Czatachowa)

Mamy rok 2021 KI (Kalendarza Imperialnego w świecie Warhammera), a Epoka Trzech Imperatorów trwa w najlepsze. Chwilowe sojusze pomiędzy landami i walki o władzę dominują życie polityczne. Wybuchające krwawe konflikty mogą przerodzić się w regularne wojny, a społeczeństwo znajduje się na granicy upadku. W tym wszystkim nad miasteczko Bergwerk położone przy granicy Stirlandu z Talabekland nadciągają czarne chmury. Chcąc przejąć szlaki handlowe koalicja Landów Południowych wysłał swe wojska. Naprzeciw nich stają zaprawione w bojach wojska Północy. To czas niełatwych sojuszy, kompromisów i bratobójczej walki. Czy może być tu zwycięzca?

Larp skupia się na symulacji życia przygranicznego miasteczka w czasie wojny oraz scenariuszowych i epickich bitwach.

Więcej informacji na facebookowym wydarzeniu Mrocznej Kniei.


Oblężenie Wurzen (9-11.07.2021 Wioska Fantasy)

Mamy rok 2137 a echa Wieku Trzech Imperatorów rozbrzmiewają w każdym landzie. Wyniszczone długoletnią wojną domową Imperium słania się na nogach niczym śmiertelnie zraniony gigant. W tych niepewnych czasach z dworu Talabeckalndu zostaje uprowadzona, przez oddział ostalndczyków córka barona von Lieske. Szybki pościg dopada porywaczy w odbudowującym się po latach wojen Wurzen. Zaczyna się mozolne oblężenie, którego skutki militarne i polityczne mogą zmienić losy Imperium. Czy pośród krzyku i szczęku stali uda się odkryć skryte w mroku sekrety?

Larp skupia się na oblężeniu, które będzie prowadzone według scenariuszowych faz. Nie zabraknie też mocnej fabuły, a rozlewu krwi będzie można uniknąć.



Zweihander (16-19.09.2021, Czatachowa)

Zweihander jest larpem bitewnym inspirowanym światem Warhammera. To gra, która opowiada o żołnierzach i cywilach w trakcie wojny domowej pomiędzy prowincjami Averlandem i Wissenlandem w Imperium, państwie fantasy przypominającym XVI-wieczną, renesansową Europę.
Więcej informacji na facebookowej stronie larpa Zweihander



Herezja Sigmara (1-3.10.2021, Miejsce w trakcie ustaleń)

Mamy rok 1333 KI. Od ponad 200 lat nikt nie zasiada na imperialnym tronie. Przez kraj przetacza się fala buntów, anarchii i powstań. W tych ciężkich czasach ludzie coraz chętniej spoglądają w stronę bóstw. Gwałtowny wzrost zainteresowania boskością Sigmara spotyka się z niechęcią ze strony obecnych religii. Dochodzi do wojny pomiędzy zwolennikami boskości Sigmara a wyznawcami starszych bogów. Kto zatriumfuje w tej bratobójczej wojnie?

Larp ten skupia się na scenariuszowych zadaniach bitewnych, dużych bitwach i asymetrycznej rozgrywce. Nie zabraknie też miasta, w którym będą toczyć się starcia.



Odgrywanie, walka i fabuła

Bitwa dwóch imperialnych oddziałów w polu
Fot. Klaudia Zdanowska / ZSW

Odgrywanie – każdy gracz biorący udział w wydarzeniu wciela się w wybraną przez siebie i pasującą do gry postać i odgrywa ją w trakcie trwania gry. Na larpach bitewnych przeważnie gra się żołnierzy (opowieść o wojnie to niezbyt dobre miejsce na samotnych poszukiwaczy przygód). Nie brakuje jednak postaci cywilnych, a fabuła wewnątrz oddziałów i pomiędzy oddziałami pełna jest żyjących historii, relacji i rozmaitych charakterów.

Walka – walka odbywa się tak zwaną „bronią bezpieczną”, czyli wykonanymi z lateksu i PU (pianki poliuretanowej) replikami broni białej i bezpiecznymi odpowiednikami broni dystansowej. Szczegółowe zasady trafień, punktów życia, czy pancerza regulują mechaniki poszczególnych wydarzeń.

Fabuła – wszyscy gracze odgrywają postacie i wydarzenia z wybranego uniwersum (oraz czasem i okresu tego uniwersum). W Polsce zazwyczaj są to larpy w świecie Warhammera, co oddają postacie, oddziały, stroje uczestników oraz przede wszystkim fabuła określona przez organizatorów gier.

Sprzęt larpowy

Dziewczyna, żołnierz Talabeclandu w otwartej saladzie
Fot. Piotr Müller / Ścieżki Porzuconych

W trakcie larpów bitewnych należy nosić przygotowany wcześniej strój i ekwipunek odpowiadający postaci którą grasz. Pamiętaj, że wiele oddziałów oferuje szeroką pomoc ze strojem, ale i ma nieraz konkretne wymagania (np. barwę lub broń).

WAŻNE: Zanim postanowisz zainwestować w sprzęt, upewnij się że dokonujesz słusznego zakupu. Nie wahaj się skonsultować go z członkami oddziału lub zapytać na jednej z larpowych grup. (o grupach i oddziałach poniżej)



Co muszę wiedzieć?

Strój nie tylko pełni funkcję wizualną i pozwala nadać Twojej postaci charakter, ale jest również praktycznym wyposażeniem – walczysz w nim, jesz w nim, maszerujesz w nim, a nieraz i śpisz w nim. Pamiętaj również, że jednym z najpopularniejszych uniwersów jest Warhammer, który charakteryzuje się pewnymi elementami szczególnymi, jak np. silna inspiracja XVI. wiekiem w Imperium, czy konkretne barwy wojsk landowych.



Jak zdobyć wiedzę o sprzęcie?


Powstało wiele materiałów i opracowań, które w rzetelny sposób omawiają wiele zagadnień sprzętowych. Poza grupami na FB, gdzie stale prowadzone są dyskusje i wymiany źródeł, zdecydowanie mogę polecić:

Gdzie kupić/zamówić sprzęt larpowy?

Miejscem, które zbiera opinie i kontakty do sklepów, rzemieślników i producentów jest grupa na facebooku Znany Rzemieślnik – Larp. W przypiętym poście znajdziesz dokument z pełną listą, a na grupie setki opinii od klientów.

Broń najlepiej kupić bezpośrednio w sklepach larpowych. Dwa działające w Polsce to:

oprócz tego znajdziecie wiele zagranicznych propozycji jak Celtic Web Merchant (choć tu głównie pancerze i dodatki).

Bardzo dobrą opcją jest również polowanie na okazje, aby zakupić sprzęt z drugiej ręki od innych larpowców lub rekonstruktorów. Najpopularniejsze grupy na facebooku to:



Oddziały

Fot. Klaudia Zdanowska / ZSW

W całej Polsce funkcjonuje kilkanaście grup larpowych, które na larpach bitewnych odgrywają przeróżne oddziały wojskowe oraz ekipy cywili. Większośc z nich jest otwarta na nowych rekrutów, organizuje własne spotkania integracyjne oraz przede wszystkim oferuje bardzo dużą pomoc merytoryczną i sprzętową. Oddziały często oferują początkującym pakiety startowe, czyli wolne zestawy pełnego sprzętu pasującego do formacji, które udostępniane są nowym rekrutom. To świetna opcja, aby sprawdzić, czy jest to rozrywka dla Ciebie!

Jak to działa?

Najlepszą drogą jest kontakt bezpośrednio z oddziałem na FB. Wtedy najpewniej będziesz rozmawiał z oficerem rekrutacyjnym lub dowódcą, który odpowie na wszelkie pytania i poinformuje o wymogach/pakietach startowych. Larpowcy bitewni są w całej Polsce, a wiele grup ma regularne treningi. Na pewno będzie okazja porozmawiać na żywo!

Jakie oddziały larpowe działają w Polsce?

Fot. Klaudia Zdanowska / ZSW

(opisy dostarczone przez same oddziały)

IV Regiment Ostlandu

Oddział imperialnych halabardników ze świata Warhammera, wspieranych w boju przez specjalistów z wielkimi mieczami. W czarno-białym ostlandzkim mundurze zaznasz życia prostego żołnierza, będziesz dumnie stawał na pierwszym froncie oraz pod rozkazami sławnego Hauptmanna ruszysz do szturmów w imię Sigmara.
Pakiety startowe: Czarno-białe imperialne mundury i halabardy.
Miasto: Wrocław, Warszawa, Kraków
Kontakt : https://www.facebook.com/IVRegimentOstlandu



Słońce Averlandu

Kompania zaciężna walcząca dla Księcia Elektora, miasta Averheim, Gildii Kupieckiej i każdego kto wystawi ich dowódcy list przypowiedni. Żółto-czarne stroje, uzbrojenie oraz pancerze wzorują na jednostkach z Warhammera oraz historycznych landsknechtach. Ich główną bronią są halabardy. Walczą w szyku, pod sztandarem i z doboszem. Kompanię uzupełnia wydzielony pododdział lekkiej piechoty oraz grupa artyleryjska.
Pakiety startowe: Żółto-czarne mundury imperialne, broń wedle pododdziału.
Miasto: Kraków, Lublin, Warszawa, Gdańsk
Kontakt: https://www.facebook.com/slonceaverlandu/



Compagnia di Farabutti


Regiment najemny, który przybył na północ za złotem i przygodą. Jako, że Tilea to warhammerowe Włochy, silnie inspirują się południową kulturą. Oliwki, wino, śpiew, sjesta, luźny styl i szczypta tendencji do dram (z licznymi romansami w tle). Barwy to czerwień i biel, a stroje wzorują na włoskich regimentach renesansu oraz oddziałach tileańskich. W boju ustawiają mur pawęży najeżonych halabardami lub zmieniają się oddział pikinierów.
Pakiety startowe: Compagnia udostępnia pakiety startowe i uzbrojenie dla nowych cadetto.
Miasto: Warszawa, Trójmiasto, Wrocław, Szczecin, Łódź
Kontakt: https://www.facebook.com/compagniadifarabutti



Fizylierzy z Ferlangen


Strzelcy z arkebuzami (dym, huk, bezpieczny pocisk lecący na ok. 30 metrów). Jeśli chcesz poczuć ich klimat to odpal jeden z filmów telewizyjnych o przygodach Sharpe’a z okresu wojen napoleońskich. Musztra, znój, wspólna opowieść o wojnie i przeciwnościach. Choć grają żołnierzy pochodzących z innych oddziałów i niekoniecznie są nieopierzonymi świeżakami, dopiero okaże się, czy tak eskperymentalny oddział będzie przydatny na polu bitwy. Fizylierami dowodzi piękna Pani Kapitan.
Pakiety startowe: Brak
Miasto: Warszawa, Trójmiasto
Kontakt : https://www.facebook.com/Fizylierzy-z-Ferlangen-101660688119355/



Zaciężna Kompania „Hern”


Oddział najemnych łuczników z Ostermarku. Ich podstawowym uzbrojeniem są łuki i strzały, dodatkowym – tarcze i broń boczna. Oddział, prowadzony przez Porucznika Falko Horsta, cechuje dyscyplina i wyszkolenie, godne lepszej sprawy. Kompania werbuje uzdolnionych i doświadczonych łuczników, a świeżakom oferuje możliwość podniesienia umiejętności strzeleckich. Jeśli chcesz zagrać łucznika na larpie, zasmakować akcji i być cały czas w terenie wykonując zadania – dołącz do Herna.
Pakiety startowe: Łuki i strzały.
Miasto: Wrocław
Kontakt: https://www.facebook.com/Zaci%C4%99%C5%BCna-Kompania-Hern-101729468365970



Szkarłatna Gwardia z Carroburga


Oddział specjalistów walczących dwuręcznymi mieczami ze wsparciem pododdziału strzelców. Szarżują na wroga w pierwszym szeregu, zabezpieczają skrzydła armii lub chronią ważne osobistości. Mundury gwardzistów są w kolorze szkarłatnym z elementami czerni. Carroburczycy wyznają głównie starych bogów, a przede wszystkim Ulryka. Poza dobrą walką cenią sobie również dobre jedzenie. Jeśli więc chcesz zakosztować wesołego życia żołnierza oraz spróbować słynnej Carroburskiej kuchni to wielkie miecze czekają!
Pakiety startowe: Mundury gwardzisty oraz broń.
Miasto: Warszawa
Kontakt: https://www.facebook.com/Szkar%C5%82atna-Gwardia-z-Carroburga-110589673651254



Wolna Kompania Milicji Ostermarku


Lekkozbrojny oddział bitnych ludzi pogranicza Imperium i Kislevu oraz najmitów, którzy uciekli przed losem na koniec świata zwany Ostermarkiem. Ostermarczycy są pełni życia, kochają konie, wódkę i tańce. Ich barwy są żółto-fioletowe, ale nie mają ścisłych wymogów oraz określonej broni. Skutecznie działali w kilku wyprawach, nabierając doświadczenia, ale i wplątując się w różne kabały lub ocierając się o utratę reputacji. Z każdej opresji wychodzili cało dzięki swojej odwadze.
Pakiety startowe: Szarfy na ramię, nakrycia głowy (imperialne berety i kislevickie kołpaki) oraz tuniki.
Miasto: Kraków, Warszawa, Wrocław
Kontakt: https://www.facebook.com/wolnakompaniamilicjiostermarku



Pióra – Grupa Łuczników Larpowych


Zwiadowczy oddział łuczników, specjalizujący się w walce o charakterze partyzanckim. Główną inspiracją są Wybrańcy Taala i Długonodzy, ale zdarza im się grać po skrajnych stronach konfliktów. Preferują „zwiadowczy” styl ubioru, a dominującymi barwami są zielenie i brązy. Pióra tworzą społeczność łuczniczą z całej Polski, która poza larpami organizuje liczne treningi i zjazdy, a jednym z głównych celów jest rozwijanie łucznictwa larpowego.
Pakiety Startowe: Łuki i strzały.
Miasto: głównie Warszawa, Gdańsk, Wrocław, Katowice.
Kontakt: https://www.facebook.com/piora.grupalucznikowlarpowych



Svarta Batar


Klan oprawców, odszczepieńców, piratów i łowców niewolników wywodzący się z plemienia Skaelingów, zamieszkujący południowe wybrzeże Norski. Chętnie podejmują się również zleceń korsarskich i najemniczych, nawet w głębi lądu. wyznają Mermedusa, na południu znanego, jako Manann. Plemię wierzy, że Mermedus, wyobrażany najczęściej, jako wielka ośmiornica, zamieszkuje dno Morza Szponów i swą mocą prowadzi poprzez niebezpieczne wody tych, którzy oddają mu cześć. Ich fanatyzm rośnie z każdą kolejną wygraną potyczką.

Pakiety startowe: Broń i tarcze oraz drobne elementy wyposażenia i opancerzenia.
Miasto: Brzeg, Zielona Góra, Wrocław, Częstochowa, Gorzów Wielkopolski, Leszno, Siemianowice Śląskie, Kraków, Warszawa, Bochnia
Kontakt: https://www.facebook.com/svartabatar/ – strona grupy



Wataha Ognia Północy


Zbrojna grupa w służbie Wielkiej Świątyni Ulryka w Middenheim, pod przywództwem Rycerzy Zakonnych – Templariuszy Białego Wilka jak i Rycerzy Pantery. Watahy przyciągają nadwyraz żarliwych wyznawców Ulryka – boga Wojny, Zimy i Wilków. Poza rycerstwem rekrutują oni knechtów, łowczych, nowicjuszy zakonnych, czy nawet Kislevitów. Watahy szerzą wiarę w ich boga, konwertując po dobroci lub siłą napotkanych Norskan Południowych, tworząc tym swoje harcownicze auxilia.
Pakiety startowe: Duże zniżki na stroje i broń u oddziałowych rzemieślników.
Miasto: Kraków, Wrocław, Łódź – głównie
Kontakt: https://www.facebook.com/pczop/



Schwarze Adler


Regiment rozpoznania bojowego i duma reiklandzkiej armii w czerwono-niebieskich barwach Altdorfu, stolicy Imperium. Oddział posiada mniej sformalizowany charakter i dużą swobodę uzbrojenia. Bardziej od działań wojennych i zdyscyplinowanego oddziału walczącego w ścisłej formacji, liczy się dla nich odgrywanie nietuzinkowych postaci.
Pakiety startowe: Mundury, broń, tarcze i elementy pancerza.
Miasto: Poznań
Kontakt: https://www.facebook.com/Schwarze-Adler-104399987844754



Zielonoskórzy z klanu Czerwonej Ręcy WAAAAGH!


Zielonoskórzy. Znani są z tego, że uwielbiają walczyć, mówią nieskładnie, a ich logika wprawiła w ogłupienie niejednego uczonego. W skład klanu wchodzą gobliny, hobgobliny i orkowie, które różnią się strojami. Preferują luźną atmosferę i dużo potyczek z raczej niewielkim naciskiem na innego rodzaju interakcje. Kładą większy nacisk na robienie widowiskowych scen i gotowi są szaleńczo ginąć na polu walki otoczeni przez przeważające siły wroga.
Pakiety startowe: Pomoc w przygotowaniu strojów.
Miasto: Cała Polska
Kontakt: https://www.facebook.com/redhandclan



Marienburska Kompania Najemna „Śmierć Szczurów”


Kompania najemna wzorowana na Czarnej Kompanii z powieści Glena Cooka. Oddział składający się z ludzi i nieludzi z różnych zakątków świata. Zarówno oddział jak i postacie mają swoje historie, które rozwijają w trakcie gry. Ważny jest dla nich role play i budowanie klimatu dla siebie oraz innych uczestników. Jednocześnie pozostają sprawnym oddziałem, dla którego ważne jest przestawienie wartości i sprawności bojowej oraz utrzymanie wewnętrznej dyscypliny, jednak bez wojskowego drylu.
Pakiety startowe: Wspólne zamówienia i przygotowywanie elementów strojów i wyposażenia.
Miasto: Głównie Trójmiasto i Warszawa.
Kontakt: https://www.facebook.com/daniel.krzaczkowski/



Wilcza Kompania Najemna z Nuln


Ciężka piechota tarczowników z Imperium, pochodząca ze stolicy jednej z jego prowincji, Nuln. Ich barwy to czerń i czerwień. Równie ważna jest dla nich mocna symulacja funkcjonowania zdyscyplinowanego oddziału wojskowego, co ciekawe i barwne życie obozowe. Jako broni używają tarcz i mieczy oraz broni palnej, do tego przed ciosami chronią ich pancerze płytowe.

Pakiety startowe: Pełne zestawy mundurowe, pancerz i broń.
Miasto: Cała Polska
Kontakt: http://fb.com/wilczakompanianajemna



Wyprawa Rycerska Talabeclandu

Zbrojna drużyna Barona von Lieske, obrotnego szlachcica z południowego Talabeclandu. Skupia ciężkozbrojne rycerstwo, giermków, knechtów, armigerów i inne postaci, które odnajdą się w rycerskim poczcie. Kładą nacisk na roleplay, także w obozie, oraz rozbudowaną sieć relacji wewnątrz oddziału. W walce są zdyscyplinowanym oddziałem mieszanym, w którym odnajdą się zarówno ciężkozbrojni z dużymi tarczami, jak i lekkozbrojni z bronią drzewcową lub łukami. Ich barwy to czerwony i żółty.

Pakiety startowe: Strój knechta z bronią + wsparcie grupowych rzemieślników.
Miasto: Górny Śląsk, Wrocław
Kontakt: https://www.facebook.com/Wyprawa-Rycerska-Talabeclandu-112368410475732



Odkupiciele

Grupa łowców czarownic ze Stirlandu. Główny trzon oddziału stanowią ludzie różnego pochodzenia – niektórzy to wyciągnięci lochów przestępcy którym obiecano skrócenie wyroku, inni poprzysięgli zemstę na nieumarłych którzy nawiedzają Stirland, a jeszcze inii to zwyczajni fanatycy podążający za kapłanami Sigmara i łowcami czarownic. Stylistyka oddziału jest mocno nawiązująca do surowego stylu gier takich jak Mordheim.
Pakiety startowe: halabardy
Miasto: Warszawa, Wrocław
Kontakt: https://www.facebook.com/cezary.cichoniec


Rój

Horda mutantów i wyznawców Pana Plagi zebrana z członków norsmeńskich plemion północy dowodzona przez Wojowników Chaosu. W oddziale panuje pełna dowolność uzbrojenia i stroju o ile będzie pozostaje on w konwencji Nurgla, pana rozkładu ze świata Warhammera. Grupa jest nastawiona na na realistyczne pokazanie obrzydliwości Pana Zarazy przez co nie polecamy jej osobom o słabych żołądkach.
Pakiety startowe: brak
Miasto: Warszawa, Wrocław
Kontakt: https://www.facebook.com/cezary.cichoniec



Złote Lwy Marienburga

Oddział sztabowy, którego członkowie – oprócz bycia żołnierzami – pełnią funkcję sztabowców, kurierów i przybocznych dowódcy armii. Doświadczenie gry z nami jest oparte nie tylko na walce, ale także licznych aktywnościach obozowych związanych z zarządzeniem armią. Stawiamy na najwyższy poziom sprzętu i odgrywania, oraz charakterystyczny klimat warhammerowego Marienburga: olbrzymiego, coraz bardziej niezależnego od Imperium miasta portowego, którym rządzą intrygi, ryzyko i pieniądz.
Pakiety startowe: tak (waffenrock, pludry, kapelusz; do tego prywatne pożyczki)
Miasto: cała Polska
Kontakt: https://www.facebook.com/bartosz.bruski/


Do zobaczenia na polu bitwy!

Fot. Piotr Müller / Ścieżki Porzuconych


Autor

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.